Állatútlevél

Miután Magyarország 2004-től az Európai Unió tagja lett, hazánkban is bevezették az Európai Állatútlevelet.

Az Európai Unión belüli utazáskor vagy az EU-ba valóbelépéskor kötelező a használata kutya macska, görény számára.

Állatútlevelet csak arra jogosult magán állatorvos állíthat ki, általában azok, akik veszettségi oltás beadására is jogosultak. Csak chippel megjelölt állatnak adható ki útlevél.

Kiadása úgy történik, hogy a tulajdonos az állattal és annak oltási könyvével elmegy az állatorvoshoz, aki az állatot megvizsgálja, chipleolvasóval azonosíthatja a chip a www.petvetdata.hu rendszerben regisztrálva van, kiállítja az Európai Állatútlevelet. Ha jelöletlen, chippel megjelöli, regisztrálja és ezután állítja ki az útlevelet, amit helyben a tulajdonos kezébe ad.

Az Állatútlevél érvényességének nincs határideje, addig lehet vele utazni, amíg a benne igazolt veszettségi oltás érvényessége le nem jár, vagy az útlevél be nem telik.

Részletesebb információk a www.petpassport.hu oldalon találhatók. Az egyes országok utazási szabályairól pedig a Magyar Állatorvosi Kamara honlapján www.maok.hu találunk tájékoztatót. Ha még maradnak megválaszolatlan kérdéseink az egyes országok követségeit érdemes felhívni, ahol naprakész információval szolgálnak.

Európai Unión kívüli országokba történő kutya, macska, görény utazáshoz kiutazási engedély szükséges, amit a területileg illetékes kerületi főállatorvos ad ki. Az engedéllyel 72 órán belül el kell hagyni az országot. Visszafelé már bármikor lehet jönni, de Európai Állatútlevéllel lehet csak az állatot Magyarországra visszahozni.